بهترین کولر گازی برای شمال ایران

بهترین کولر گازی برای شمال ایران کدام است؟ مشخصات بهترین کولر گازی برای هر منطقه کدام است؟ چگونه بهترین کولر گازی مناسب با منطقه آب و هوایی خود را انتخاب کنیم. برای پاسخ دادن به همه این پرسش ها در ادامه باما همراه باشید.

تعریف کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی قطعه اصلی و مهم سیستم تهویه مطبوع و کولر گازی ها به شمار می روند. فرآیند کار کمپرسور بدین شکل است که گاز را از اواپراتور مکش و به سمت کندانسور هدایت می نماید. کمپرسور گاز یک دستگاه مکانیکی است که فشار گاز را افزایش و حجم آن را کاهش می‌دهد. کمپرسور مشابه پمپ‌ عمل می کند. هردو فشار سیال را افزایش می دهند و این فشار را درون لوله جابجا میکنند. کمپرسور حجم گاز را نیز کاهش می‌دهد.

انواع کمپرسور کولر گازی

کمپرسور پیستونی (Reciprocating)
کمپرسور روتاری (Rotary)
کمپرسور اسکرال (Scroll)

کمپرسور پیستونی کولر گازی

کمپرسور پیستونی که به آن رفت و برگشتی هم گفته می شود بدین شکل عمل می کند که به وسیله پیستون درون سیلندر هوا را متراکم و فشرده می کند . ظرفیت این کمپرسورها معمولا بین ۱۸۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ بی تی یو ( BTU ) است.

نحوه عملکرد کمپرسور پیستونی در عکس و ویدیو زیر به نمایش درآمده است :

کمپرسور روتاری کولر گازی

کمپرسور روتاری دارای مکانیزم جابجایی مثبت و از نوع چرخشی استفاده می کنند. کمپرسورهای روتاری ظرفیت کمتری دارند و اغلب برای مناطق معتدل و سرد از کمپرسور روتاری استفاده می شود. کمپرسورهای اسکرال نسبت به دو مدل قبلی بازدهی بیشتری دارد و دارای سر و صدا و مصرف انرژی کمتری هستند به همین دلیل برای مناطق گرمسیری مناسب خواهند بود. اما نکته ای که درباره آن ها وجود دارد این است که به علت قیمت بالاتر و هزینه تعمیر بیشتری که نسبت به دو مدل قبلی دارند کمتر در کولرهای گازی مورد استفاده قرار می گیرند.

کمپرسور اسکرال کولر گازی

به کمپرسور اسکرال کمپرسورهای مارپیچی نیز گفته می شود. فرآیند کار در کمپرسور اسکرال بدین شرح است که مارپیچ متحرک برخلاف عقربه‌های ساعت حرکت می‌کند و هوا را به داخل می فرستد و در یکی از محفظه‌های هوا حبس و بطور متغیری به سمت مرکز فشرده می‌شود.

کمپرسور اسکرال از دو پره مارپیچی لایه‌ای برای پمپ کردن یا تراکم سیالاتی مانند مایعات و گازها استفاده میکند و شکل قرارگیری پره می‌تواند به صورت اینولوت ، مارپیچ ارشمیدس و یا منحنی ترکیبی باشد. این مدل کمپرسورها با داشتن 3 ویژگی مهم از جمله: صدای کم ، قدرت بالا و مصرف پایین توانسته اند یکی از کولرهای گازی خوب باشند اما در نظر داشته باشید از این کمپرسورها برای ظرفیت های بسیار بالا استفاده میشود.ظرفیت این کمپرسورها از ۲۴۰۰۰ الی ۹۶۰۰۰ بی تی یو ( BTU ) می باشد. علاوه بر این هزینه تعمیر و نگهداری آنها مقرون به صرفه نیست!

کولر گازی مناسب برای شمال ایران

کمپرسورهای پیستونی قدرت بیشتری دارند و برای مناطق گرمسیر و معتدل شمال مناسب هستند. کمپرسورهای روتاری نیز گزینه های خوبی برای مناطق سردسیر و شمال کشور هستند اما ظرفیت آنها محدود است و همین مساله باعث شده بیشتر از کمپرسورهای پیستونی استفاده شود. کمپرسورهای اسکرال نسبت به دو مدل دیگر بازدهی خوبی دارند و از نظر سر و صدا و مصرف انرژی هم نسبت به مدل های دیگر بسیار بهینه تر هستند اما مناسب برای مناطق گرمسیری هستند و به علت قیمت بالا و هزینه تعمیر زیادتر که نسبت به مدل های دیگر، کمتر در کولرهای گازی مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید کولر گازی برای شمال ایران

چه نکاتی را باید برای خرید کولر گازی برای شمال ایران در نظر داشته باشید؟ در ادامه همه این نکات را بررسی می کنیم تا شما بتوانید با خیال آسوده و بدون دغدغه خرید بهتری داشته باشید.

  • مصرف انرژی

مصرف انرژی که توسط برچسب مصرف انرژی بر روی کولرهای گازی مشخص می شود بسیار حائز اهمیت است. با توجه به گران شدن سالیانه انرژی، یکی از مهم ترین نکاتی که در خرید لوازم برقی باید در نظر گرفت همین مصرف انرژی است. بخصوص زمانی که می خوهید محصولاتی همچون کولر گازی را خرید کنید. شاخص مصرف انرژی تعیین شده بر روی برچسب، از رده‌ های بازدهی انرژی (A تا G) می باشد. همانطور که می دانید درجه A بسیار مناسب و مصرف بهینه است و درجات بعدی به ترتیب مصرف بیشتری دارند.

  • کولرگازی اینورتر دار

کولر گازی اینورتر دار باعث صرفه جویی خودکار می شود. زیرا ساز و کار اینورتر به این شکل است که در گرمای تابستان باید دمای محیط تعدیل شود و وقتی دمای اتاق بین 24 تا 26 درجه سانتی گراد رسید کولر به طور خودکار خاموش می شود همین مساله باعث صرفه جویی و مصرف کمتر می شود.

  • دارای فیلتر مناسب

داشتن فیلتر های مناسب و چند لایه به منظور تصفیه‌ی هوای و از بین رفتن آلودگی و ذرات آلرژی‌زا، باکتری‌ها و ویروس‌ها یک ضرورت است.  داشتن فیلتر در کولر گازی این امکان را به شما می دهد که محیط منزل یا فضای کارتان، هوای مطلوبی داشته باشد و این مساله در فضاهای مرطوب اهمیت بیشتری پیدا می کند.

  • سلف کلین برای اسپلیت

داشتن عملکرد سلف کلین برای کولرهای گازی این اطمینان را به شما می دهد که به صورت خودکار کولر خود را سرویس کنید به راحتی و با زدن یک دکمه می توانید هر بار کولر خود را از آلودگی و کثیفی دور نگه دارید. این مساله به عمر و دوام دستگاه کمک زیادی می کند. به همین دلیل برای خرید کولر گازی این فاکتور را مد نظر داشته باشید.

  • تنوع درجه بندی و حالت های مختلف به منظور صرفه جویی

داشتن حالت های متنوع و درجه بندی های مختلف می تواند یکی از بهترین عملکردها را برای خنک نگه داشتن محیط به همراه مصرف بهینه رقم بزند.

  • خدمات پس از فروش

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید بهترین کولر گازی برای شمال ایران داشتن خدمات پس از فروش در این مناطق و سراسر کشور است. با توجه به مشکلات تحریم، علاوه بر گران بودن کولرهای گازی با برند خارجی این مساله در پیدا شدن قطعات و یا گارانتی هم تاثیر گذاشته است. تا جایی که به شرط موجود بودن قطعه، برای تعویض آن باید هزینه های گزافی را پرداخت کنید از این رو بهتر است برندهای ایرانی خوب با خدمات پس از فروش را انتخاب کنید.

بهترین کولر گازی برای شمال ایران

معرفی بهترین کولر گازی برای شمال (برندهای خارجی و ایرانی)

بهترین برندهای خارجی مناسب برای شمال و آی و هوای معتدل عبارتند از: اجنرال، گری، وستن ایر، ال جی، سامسونگ، تراست، وست کول، جنرال، هایسنس، بوش، هیوندای، مدیا و … اما در نظر داشته باشید برخی از افراد سوجود در بازار ایران اقدام به فروش تقلبی این برندها با همان قیمت اصلی می کنند که این مساله می تواند سرمایه و وقت شما را از بین ببرد. بسیاری از مردم ناخواسته مورد سودجویی قرار گرفتند و مجبور شده اند یا با شرایط پیش آمده کنار بیایند و یا دوباره برای خرید کولر گازی اقدام کنند! از این رو توصیه و پیشنهاد ما برندهای خوب ایرانی است که هم قیمت مناسبی دارند و هم عملکرد آن ها در برخی از برندها دقیقاً مشابه برندهای خارجی است و علاوه بر این در مورد اصل بودن و خدمات پس از فروش نیز شما هیچ نگرانی دارید.

بهترین کولر گازی ایرانی برای مناطق شمال

یکی برندهای ایرانی که توانسته پیشرفت عالی در زمینه تکنولوژی کولر گازی داشته باشد و عملکرد آن دقیقاً مشابه برند گری است، کولر گازی فادر است. قیمت کولر گازی ایرانی فادر نسبت به کارایی، عملکرد، خدمات پس از فروش و ضمانت، بسیار منطقی و خوب است. برای مشاهده و اطلاعات بیشتر از محصولات فادر می توانید کلمه ( کولر گازی فادر) را سرچ کنید و صفحه مربوط به آن را ببنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *